Špecialista na preteky do vrchu Martin Koiš odišiel z Oždianskych serpentín so zmiešanými pocitmi. Výbornú sobotu nahradila nedeľňajšia porucha. V triede E1+2000 však nenašiel konkurenta.
Je pravda, že počet prihlásených na Oždianske serpentíny nebol nijako ohromujúci a na každé auto človek našiel pomaly vlastnú triedu. O kvalitách Martina Koiša ale netreba pochybovať: má talent, skúsenosti, výsledky a k tomu auto, ktoré dôverne pozná. Jeho kopcová Ford Fiesta prehrmela retardérmi a zákrutami 2,8-km trate s precíznosťou jemu vlastnou. „Trať je pekná, krátka, ale
široká na nesprávnych miestach – výjazdy zo širokých zákrut sú totiž úzke a môže sa stať, že výjdete široko, až na trávu,“ okomentoval Oždianske serpentíny talentovaný Bánovčan.
Horúca sobota priniesla napokon pár skvelých výsledkov: „Sobota bola perfektná, všetko sedelo, mal som dobrý pocit z trate, aj z auta. Fungovalo to na jednotku. Každou jazdou som sa zlepšoval a šli sme na čas, ktorý sa podarilo prekonať až Ďodimu Bérešovi na druhý deň,“ zhodnotil svoje prvé súťažné jazdy Martin. Rýchlejší bol už len Jaro Krajči na formule 3000, ale to je úplne pochopiteľné.
Lenže potom prišla nedeľa a pozitivista Martin vykročil do nepriaznivého počasia ľavou nohou... „Od rána som nemal dobrý deň a dobre na mňa nepôsobili ani zmeny počasia,“ priznal mladý pretekár. Jeho deň skončil takmer skôr, ako sa začal. V polovici prvej jazdy auto vypovedalo funkciu: „Dnes nám odišlo turbo. Náhradné sme posielali do Anglicka a dodávateľ nám ho nestihol spraviť. Išli sme tu s tým, že keď dúchadlo odíde, tak sme skončili,“ skonštatoval Martin.
Sezóna ale iba začína a už koncom mája ho uvidíme v depe Rally Tríbeč. Potom sa cirkus kopciarov presunie ku Košiciam na slávnu Jahodnú.
Martin Trenkler/RPM
1. | 9 | Jaroslav KRAJČI | SK | LOLA B02/50 | E2SS-3000 | 2:50,873 | 117,98 | |
2. | 1 | Martin KOIŠ | SK | FORD Fiesta | E1+2000 | 3:03,654 | 12,781 | 109,77 |
3. | 57 | Jozef BÉREŠ | SK | AUDI Quattro S1 | E2-SH | 3:08,702 | 17,829 | 106,84 |
4. | 5 | Ján MILOŇ | SK | ŠKODA Fabia WRC | A+2000 | 3:13,659 | 22,786 | 104,10 |
5. | 2 | Igor DROTÁR | SK | ŠKODA Fabia WRC | E1+2000 | 3:14,283 | 23,410 | 103,77 |
6. | 44 | Peter AMBRÚZ | SK | VAUXHALL Vectra ST | E1-2000 | 3:15,611 | 24,738 | 103,06 |
7. | 127 | Peter LIPTÁK | SK | MITSUBISHI Lancer EVO | A+2000 | 3:19,399 | 28,526 | 101,10 |
8. | 989 | Martin JUHÁS | SK | BMW M3 | SKP4+2000 | 3:21,509 | 30,636 | 100,05 |
9. | 987 | Ján BARICA | SK | SUBARU Impreza | SKP4+2000 | 3:22,041 | 31,168 | 99,78 |
10. | 125 | Michal KOVALČÍK st. | SK | ŠKODA Octavia WRC | A+2000 | 3:24,716 | 33,843 | 98,48 |
1. | 1 | Martin KOIŠ | SK | FORD Fiesta | E1+2000 | 3:03,654 | 109,77 | |
2. | 2 | Igor DROTÁR | SK | ŠKODA Fabia WRC | E1+2000 | 3:14,283 | 10,629 | 103,77 |
3. | 44 | Peter AMBRÚZ | SK | VAUXHALL Vectra ST | E1-2000 | 3:15,611 | 11,957 | 103,06 |
4. | 36 | Jozef KRIŠKA | SK | ŠKODA Fabia | E1-2000 | 3:24,779 | 21,125 | 98,45 |
5. | 35 | Miloš KOLENO jun. | SK | ŠKODA Octavia Kit-Car | E1-2000 | 3:28,279 | 24,625 | 96,79 |
6. | 23 | Maroš PETRÍK | SK | VW Lupo | E1-1400 | 3:37,284 | 33,630 | 92,78 |
7. | 37 | Tomáš MÁDY | SK | KIA Ceed | E1-2000 | 3:40,115 | 36,461 | 91,59 |
8. | 28 | Miloš KOLENO st. | SK | ŠKODA 130 LR | E1-1600 | 3:41,538 | 37,884 | 91,00 |
9. | 21 | Ladislav DEAK | SK | ŠKODA Fabia | E1-1400 | 3:42,514 | 38,860 | 90,60 |
10. | 24 | Anton SLOBODA | SK | ŠKODA 110R/130R | E1-1400 | 3:47,450 | 43,796 | 88,63 |
1. | 1 | Martin KOIŠ | SK | FORD Fiesta | E1+2000 | 3:03,654 | 12,781 | 109,77 |
2. | 57 | Jozef BÉREŠ | SK | AUDI Quattro S1 | E2-SH | 3:08,702 | 17,829 | 106,84 |
3. | 5 | Ján MILOŇ | SK | ŠKODA Fabia WRC | A+2000 | 3:13,659 | 22,786 | 104,10 |
4. | 2 | Igor DROTÁR | SK | ŠKODA Fabia WRC | E1+2000 | 3:14,283 | 23,410 | 103,77 |
5. | 44 | Peter AMBRÚZ | SK | VAUXHALL Vectra ST | E1-2000 | 3:15,611 | 24,738 | 103,06 |
6. | 127 | Peter LIPTÁK | SK | MITSUBISHI Lancer EVO VIII | A+2000 | 3:19,399 | 28,526 | 101,10 |
7. | 989 | Martin JUHÁS | SK | BMW M3 | SKP4+2000 | 3:21,509 | 30,636 | 100,05 |
8. | 987 | Ján BARICA | SK | SUBARU Impreza | SKP4+2000 | 3:22,041 | 31,168 | 99,78 |